Magnesium in je voetbad

Als afkickende, controlfreak-achtige stresskip weet ik als geen ander dat je zo een magnesium tekort oploopt door voortdurende stress. Maar wist je dat je ook door andere dingen een tekort kunt krijgen? En dat magnesium behoorlijk belangrijk is voor jou en je lichaam?

Wil je er meer over weten, en een snel, makkelijk, heerlijk voetbad recept krijgen? Lees dan snel verder 🙂

Stress kan dus een oorzaak zijn dat je een magnesium tekort hebt opgelopen, maar een magnesium tekort kun je ook oplopen als je teveel caffeine houdende dranken drinkt, zoals koffie, zwarte thee en energiedrankjes. Maar ook voeding, alcohol, bepaalde medicijnen en suiker zorgen ervoor dat magnesium versneld je lichaam uit gaat.

Nu hoeft het niet zo te zijn dat verkeerde keuzes in je voeding of teveel stress in je leven de oorzaak is van een tekort. Je kunt super gezond leven, totaal geen stress ervaren en toch een tekort opbouwen. Magnesium moet namelijk opgenomen worden in je lichaam. Wanneer dit niet of slecht gebeurt kun je dus een tekort hebben, ondanks je gezonde levenspatroon.

Wat is magnesium en waarom is het zo belangrijk voor je lichaam?

Magnesium is een mineraal. En hij helpt bij verschillende functies in je lichaam. Denk aan het vormen van je botten, maar ook bij de vorming en werking van je spieren heb je dit mineraal hard nodig. Verder is hij belangrijk voor de prikkeloverdracht van je zenuwen.

Maar het helpt ook erg goed bij rusteloze benen. Dus slaap jij slecht, voel je steeds “mieren” in je benen, en vind je het moeilijk om je benen stil te houden. Dan is het mogelijk dat je rusteloze benen hebt. Magnesium kan je dan hierbij helpen. (Bezoek je huisarts als je deze klachten ervaart en overleg altijd met hem/haar of je behandelende arts!)

Een voetbad met magnesium kan je ook helpen. 

Wanneer je een voetbad neemt met dode zeezout, himalaya zout of magnesiumvlokken, kan deze je ook helpen om goede mineralen op te nemen en afvalstoffen kwijt te raken.

Nodig:
1 bak waar je gemakkelijk met je voeten inpast.
3 eetlepels dode zeezout, himalaya zout of magnesiumvlokken.
Lauwwarm water

Let op!
Is dit de eerste keer dat je een voetbad met dode zeezout, himalaya zout of magnesiumvlokken neemt? Start dan met 1 eetlepel. Bouw je voetbad op met steeds 1 eetlepel erbij tot je aan de 3 eetlepels zit. Wanneer je namelijk gelijk als “beginner” met je voeten in 3 eetlepels dode zeezout, himalaya zout of magnesiumvlokken gaat zitten, kan dit reacties oproepen zoals hoofdpijn, duizeligheid en je niet lekker voelen.

Dus niet eigenwijs zijn, maar start rustig!

PS: Salie is ook een heerlijk ingrediënt voor in je voetbad 🙂  Klik hier voor het recept

Gebruik jij al magnesium? 

Foto’s van: Voeten &zo Groesbeek en Pexels

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.